sábado, 21 de noviembre de 2009

Visita del jardi de les cordes de Cerdanyola

El dilluns passat vam anar al jardí de cordes de Sardanyola " naturpark". Aquest parc té un cojunt d'instal.lacions sobre els arbres, que inclouen jocs que combinen habilitats, destressa i aventura, trobem els ponts tibetants,tirolines, lianes,troncs ocil·lants, troncs de xarxa, etc. Aquest parc té dos tipus d'instal·lacions, les instal·lacions per als nens , és a dir, un parc amb intal·lacions damunt dels arbres perquè hi juguin els nens; i un parc amb intal·lacions per als adults els arbres tenen la majoria una alçada de 10 metres i hi han diferents tipus de circuit un de més facils i d'altres de més dificils, el nivell està associat amb el color.
En general, aquest parc, és interessant per anar-hi tan amb nens com amb adults perquè ens permet desenvolupar una activitat de lleure, juntament amb una activitat pedagògica. Es treballarà la col·laboració i suport mutu entre companys i la força de voluntat per a perdre la por, l'equilibri i la lògica ( alhora de posar els pistons a les cordes que ens subjectaran), etc .
Pel que fa concretament als nens és interessant aquesta activitat per tal que aquests és relacionin, superin la por, agafin més autonomia fet que suposa fer una sortida, facin una activitat diferent pel que fa al que fan normalement a l'escola; també al acabar la sortida seria interessant fer algun treball relacionat amb el que han fet, com per exemple, fer un dibuix o alguna hora de classe explicar que han fet, etc. també trobaria interessant explicar als alumnes abans de fer l'excurció on anirem que farem, com ens hem de comporta, això faria que estiguessin més predissposats quan anessin a fer l'activitat.
Pel que fa a la sortida del dilluns em va agradar molt i la vaig trobar força interessant. Al començar l'activitat, un monitor, en un circuit prova. Ens va ensenyar com funcionaven les diferents instal·lacions i com funcionaven el pistonts que portavem col·locats damunt de l'arnes.
Després cadacú pòdia anar a fer els circuits que volgués. Jo vaig anar a fer el circuit blau, que en aquest cas era el més facil. Em va agradar força encara que en molts monets vaig haver de superala por, però al finalitzar l'activitat vaig estar contenta d'haver-lo fet.

No hay comentarios:

Publicar un comentario